Syyslomaviikolla ohjelmaa Malvassa

Malvassa on Lahden alueen syysloman aikana (viikko 43) ohjelmaa niin lapsille ja nuorille, kuin koko perheellekin. Näyttelyihimme tutustumisen lisäksi lomaviikolla on mahdollista osallistua erilaisiin taidepajoihin. Ohjelma on maksutonta. Tervetuloa Malvaan!

Syyslomaviikon ohjelma

la 19.10. klo 12–15 Avoin taidepaja

Avoin taidepaja, jonne kaikki museovieraat ovat tervetulleita työskentelemään taiteen parissa. Tässä pajassa työskennellään sekatekniikalla syksyisten maisemien parissa.

Non-stop-paja on avoin kaikille ja sinne voi tulla liukuvasti paja-aikana. Työskentelemään mahtuu kerrallaan 20 henkilöä. Työskentely sopii kaikille, eikä vaadi aiempaa kokemusta. Pienet lapset voivat osallistua aikuisen seurassa. Osallistuminen museon pääsylipulla, vapaa pääsy alle 18-vuotiaille. Tule tekemään oma teoksesi!

ti 22.10. klo 12–15 Koululaisten avoin taidepaja

Taidepaja on suunnattu 7–13 –vuotiaille lapsille ja nuorille. Pajassa työskennellään sabluunatekniikan parissa.

Non-stop-pajaan voi tulla liukuvasti klo 12–15 välisenä aikana. Työskentelemään mahtuu kerrallaan 15 henkilöä. Työskentely sopii kaikille eikä vaadi aiempaa kokemusta! Museoon on vapaa pääsy alle 18-vuotiaille, myös työpaja on koululaisille ilmainen.

ke 23.10. klo 12–14 Lapsi & aikuinen –taidepaja

Tervetuloa lapsi & aikuinen -taidepajaan, jossa tutustutaan yhdessä Malvan Määränpää-näyttelyn teemoihin! Pajassa aikuiset ja lapset pääsevät luomaan yhdessä taideteoksen, joka kuvaa heidän yhteistä matkaansa. Ohjatussa pajassa toteutetaan oma teos maalaamalla ja kollaasitekniikalla.

Työskentely sopii kaikille, eikä vaadi aiempaa kokemusta. Pajaa suositellaan viisivuotiaille ja sitä vanhemmille lapsille. Aikuinen voi osallistua pajaan useamman lapsen kanssa.

Paja on lapsille ilmainen, aikuiselta veloitetaan museon sisäänpääsymaksu museoon saavuttaessa. Mukaan mahtuu 20 osallistujaa, varaa omat paikkasi museon verkkokaupasta. Varaukset ovat sitovia.

to 24.10. klo 15–18 Nuorten avoin taidepaja

Nuorille (13–17-vuotiaille) suunnattu rento taidepaja! Pajassa työskennellään Copic-tussien parissa.

Non-stop-pajaan voi tulla liukuvasti klo 15–18 välisenä aikana. Työskentelemään mahtuu kerrallaan 20 henkilöä. Työskentely sopii kaikille eikä vaadi aiempaa kokemusta! Museoon on vapaa pääsy alle 18-vuotiaille, myös työpaja on nuorille ilmainen.

la 26.10. Klo 12–15 Avoin taidepaja: Käpykolon väkeä

Tervetuloa tutustumaan Käpykolo -kirjasarjan maailmaan ja tekemään pienoisesineitä Malvan avoimeen taidepajaan!

Taidepajassa kuvataiteilija Zagros Manuchar vie osallistujat Käpykolo-kirjojen maailmaan. Käpykolo on Zagros Manucharin ja kirjailija Leena Parkkisen satukirjasarja, joka käsittelee sekaperheitä, monikulttuurisuutta ja ekologisia teemoja. Kirjan kuvallinen maailma on luotu miniatyyrikokoon 1960-luvun television sisään.

Taidepajassa osallistuja pääsee tekemään itse pienoisesineitä. Non-stop-paja on avoin kaikille ja sinne voi tulla liukuvasti paja-aikana. Työskentelemään mahtuu kerrallaan 15 henkilöä. Taidepaja sopii kaikenikäisille, pienet lapset voivat osallistua aikuisen seurassa. Osallistuminen museon pääsylipulla, vapaa pääsy alle 18-vuotiaille.

Kielet: suomi, englanti, kurdi.

Zagros Manuchar (s. 1990) on irakilaissyntyinen elokuvantekijä ja taiteilija, joka on valmistunut maisteriksi Taideyliopiston Kuvataideakatemiasta. Hän on yksi Malvan Määränpää -näyttelyn taiteilijoista.

Taidepajat järjestetään Pajatila Kummassa. Kumma sijaitsee museon tiloissa, joten aikuisen osallistuessa työpajoihin, pääsylippu museoon on ostettava. Alle 18-vuotiaille sisäänpääsy museoon on ilmainen ja syysloman ohjelma on maksutonta!

Nähdään Malvassa!

Malvan näyttelyt