Päijät-Hämeen taidemuseoyhdistyksen keskusteluklubi: muotoilun vastuu

Päijät-Hämeen taidemuseoyhdistyksen keskusteluklubit jatkuvat! Tänä syksynä puhumme vastuusta kolmena sunnuntaina. Tilaisuudet järjestää Päijät-Hämeen Taidemuseoyhdistys yhdessä Lahden visuaalisten taiteiden museo Malvan kanssa.

Kolmannessa keskusteluklubissa 24.11. klo 13 puhutaan muotoilun vastuusta.
Muotoilun tuloksia on kaikkialla kotien, organisaatioiden ja julkisissa ympäristöissämme sekä palveluprosesseissa. Muotoiltuja ovat kaikki arkiset esineet ja nykyisin myös fyysiset ja digitaaliset palvelut. Usein niitä ovat olleet suunnittelemassa ammattimuotoilijat. Mikä on muotoilijoiden vastuu ympäristövaikutuksista, sosiaalisen hyvän tuottamisesta tai taloudellisesta toiminnasta, kun he suunnittelevat meidän arkeamme?

Aihetta alustavat kestävän muotoilun johtava asiantuntija Aino Vepsäläinen ja yliopettaja, muotoilun tutkija Mirja Kälviäinen Muotoilu- ja taideinstituutista, LAB-ammattikorkeakoulusta. Keskustelun moderoi Mirja Kälviäinen.

Keskusteluklubien ajat ja aiheet

29.9.2024 klo 13 Arkkitehtuurin vastuu